Сравнение между Passat Variant 2.0 TDI и Arteon Shooting Brake 2.0 TDI
Размери и багажник
Въпреки че са конструирани на базата на MQB платформата (от немски: Modularer Querbaukasten, „модулен напречен комплект“) Shooting Brake е с цели 9,3 см по-дълъг от Passat комби. Освен това той има и с 5 см по-дълго междуосие (2 836 мм на 2 786 мм за Пасат). Що се отнася до височината, при качването в Arteon става ясно, че просторът в купето му до голяма степен е сходен с този на всепризнатия за „голямо комби“ Passat, въпреки че таванът е с 6 см по-нисък и в задната част.
Ако сте в търсене на автомобил и важен фактор е капацитетът на багажното отделение, тук фаворит в избора се очертава да бъде Passat. Багажникът му е с близо 100 л по-голям обем: от 650 л и 1 780 л при сгъната задна седалка. Освен това купе версията на Arteon не разполага с вариращ под на багажното отделение, което допълнително стеснява пространството и височината на багажника.
Arteon е насочен не толкова към прагматиците, колкото към хората с по-изтънчен вкус, което личи и от дизайна на интериора. Алуминиевите и дървесните декорации са застъпени по-щедро, което придава нотка в повече стил и индивидуалност. Арматурното му табло се различава в някои фини детайли от Passat като впечатление прави елегантните хромирани рамки на вентилационните клапи. Има идентичност, когато става въпрос начина на управление на климатичната система, като се разчита почти изцяло на плъзгачи и сензорни повърхности. Разликата идва при волана. Докато при Passat той е с бутони, които са по-лесни за боравене, то при Arteon са вградени сензорни такива. Интересен факт е, че дизайнерите от Wolfsburg връщат при новите моделни генерации стандартните физически бутони, което е в следствие на обратната връзка, получена от клиентите.
Сигурност
Добро впечатление прави богатия набор от застъпено оборудване за сигурност и безопасност и при двата модела. Освен всичко друго, активна система за предупреждение при напускане на лентата и автоматично аварийно спиране са част от стандартното оборудване. Като опция Arteon може да бъде оборудван и с функции за полуавтономно шофиране, които допринасят за подобряване на комфорта и безопасността по време на път. Идентични са предложенията от палитрата на асистиращите системи и при Passat, като и при двата модела има системи, които може да бъдат Ваши срещу допълнително заплащане.
Мотор и задвижване
С въртящ момент от 400 нютон-метра от 1750 об./мин., усъвършенстваният дизелов двигател и на двата Volkswagen модела едва ли оставя основателни желания за повече мощност. Evo-TDI осигурява бързо ускорение, особено в средния скоростен диапазон, докато автоматичната трансмисия с двоен сух съединител прецизно и мигновено превключва измежду седемте предавки. Освен това и при двата модела има възможност да се допоръча задвижване на четирите колела 4Motion.
Ускорението от място до 100 км/ч и при двата автомобила е с идентична стойност, съответно от 7,2 сек. за Passat и 7,3 сек. за Arteon, като дизайнерското комби отчита значително по-добър коефициент на съпротивление.
В същото време средния разход на гориво при Passat е 6,6 ли 6,7 л при Arteon за изминати 100 км. Ако шофирате внимателно в режим „Eco“, е възможно разходът да падне под пет литра. Дори при пътувания на дълги разстояния при по-висока скорост, разходът на гориво едва надвишава осем литра, което прави двата модела изключително икономични и ефективни. Срещу допълнително заплащане в Shooting Brake може да бъде добавен акустичен пакет, който допълнително обезшумява купето.
Цена
И не на последно място нека сравним ценово двата модела. За целта е удачно да използваме филтъра на страницата на Das Weltauto, като избираме всички автомобили произведени след 2020 година, с мощност на двигателя над 140 к.с. и автоматична скоростна кутия. Показаните цени за Passat варират, според оборудването, между 45 000 лв. и 80 000 лв., докато при Arteon те започват от 55 000 лв. и стигат до 90 000 лв.
Заключение
Двата модела се отличават със своя комфорт, технология и ефективност, като при Passat от Volkswagen залагат на повече практичност и простор в салона, докато Arteon съчетава качества на достойно комби с по-ексклузивен и отличаващ се дизайн. Arteon също така е част от моделните предложения на марката едва от 2018 год., а Passat чества наскоро своя 50-годишен юбилей с продадени над 30 млн. автомобила по цял свят. Не отдавна на пазара беше въведена й деветата генерация на модела, което доказва колко устойчив и любим с времето е този автомобил на почитателите на марката. Любопитен факт е, че Arteon Shooting Brake ще бъде в производство до края на 2026 година, като за негов наследник Volkswagen залагат на електрическия ID. 7 Tourer, който съвсем скоро, през юни 2024 год., очакваме да видим в България.
Разгледайте сега всички наши актуални предложения при двете комби версии и заявете час за тест драйв, за да може сами да се убедите в динамиката, качествата и безупречното им поведение на пътя.